| TEMPLATE ID | MMSE_NR3 |
|---|---|
| Concept | MMSE_NR3 |
| Description | For klinisk registrering av MMSE-NR3. |
| Purpose | For klinisk registrering av MMSE-NR3. |
| References | |
| Authors | name: Silje Ljosland Bakke; organisation: Helse Vest IKT AS; email: silje.ljosland.bakke@helse-vest-ikt.no; date: 2021-03-23 |
| Other Details Language | name: Silje Ljosland Bakke; organisation: Helse Vest IKT AS; email: silje.ljosland.bakke@helse-vest-ikt.no; date: 2021-03-23 |
| Other Details (Language Independent) |
|
| Language used | nb |
| Citeable Identifier | 1078.60.901 |
| Root archetype id | openEHR-EHR-COMPOSITION.encounter.v1 |
| MMSE_NR3 | MMSE_NR3: Interaksjon, kontakt eller omsorgshendelse mellom et individ og helsepersonell. |
| Mini mental status evaluering (MMSE-NR3) | Mini mental status evaluering (MMSE-NR3): Screeningtesten "Norsk revidert mini mental status evaluering (MMSE–NR3)" brukes til kognitiv utredning og forløpskontroll ved demens, hjerneslag og andre sykdommer som påvirker kognitiv funksjon. |
| Data | |
| Uspesifisert tidspunktshendelse | Uspesifisert tidspunktshendelse: Standard, uspesifisert tidspunkt som kan defineres mer eksplisitt i et templat eller i en applikasjon. |
| Data | |
| Språk/tolk | Språk/tolk: * |
| Skolegang/utdanning | Skolegang/utdanning: * |
| Antall år utdanning | Antall år utdanning: * >=P0Y Year |
| Yrke | Yrke: * |
| Hørsel/høreapparat | Hørsel/høreapparat: * |
| Syn/briller | Syn/briller: * |
| Geriatrisk leseprøve | Geriatrisk leseprøve: * |
| Teststed | Teststed: * |
| Er pasienten testet med MMSE-NR før? | Er pasienten testet med MMSE-NR før?: *
|
| Når/hvor/oppgavesett nr./skår | Når/hvor/oppgavesett nr./skår: * |
| Synes du hukommelsen din er blitt dårligere enn den var tidligere? | Synes du hukommelsen din er blitt dårligere enn den var tidligere?: *
|
| Ordsett og starttall brukt i dag | Ordsett og starttall brukt i dag: *
|
| Orientering | Orientering: * |
| Hva er din fødselsdato? | Hva er din fødselsdato?: * |
| Poeng fødselsdato | Poeng fødselsdato: *
|
| Hvor gammel er du? | Hvor gammel er du?: * |
| Poeng alder | Poeng alder: *
|
| Hvilket årstall har vi nå? | Hvilket årstall har vi nå?: * |
| Poeng årstall | Poeng årstall: *
|
| Hvilken årstid har vi nå? | Hvilken årstid har vi nå?: * |
| Poeng årstid | Poeng årstid: *
|
| Hvilken måned har vi nå? | Hvilken måned har vi nå?: * |
| Poeng måned | Poeng måned: *
|
| Hvilken dag har vi i dag? | Hvilken dag har vi i dag?: * |
| Poeng dag | Poeng dag: *
|
| Hvilken dato har vi i dag? | Hvilken dato har vi i dag?: * |
| Poeng dato | Poeng dato: *
|
| Hvilken by/kommune/bygd (e.l.) er vi i (eller: er vi like i nærheten av) nå? | Hvilken by/kommune/bygd (e.l.) er vi i (eller: er vi like i nærheten av) nå?: * |
| Stedsalternativ | Stedsalternativ: Presisering av stedsalternativ.
|
| Hvilken by/kommune/bygd (e.l.) er vi i (eller: er vi like i nærheten av) nå? | Hvilken by/kommune/bygd (e.l.) er vi i (eller: er vi like i nærheten av) nå?: * |
| Poeng by/kommune/bygd | Poeng by/kommune/bygd: *
|
| Hva heter dette stedet/sykehuset/sykehjemmet/legekontoret (e.l.)? (eller: Hvor er vi nå?) | Hva heter dette stedet/sykehuset/sykehjemmet/legekontoret (e.l.)? (eller: Hvor er vi nå?): * |
| Stedsalternativ | Stedsalternativ: Presisering av stedsalternativ.
|
| Hva heter dette stedet/sykehuset/sykehjemmet/legekontoret (e.l.)? (eller: Hvor er vi nå?) | Hva heter dette stedet/sykehuset/sykehjemmet/legekontoret (e.l.)? (eller: Hvor er vi nå?): * |
| Poeng sted/sykehus/sykehjem/legekontor | Poeng sted/sykehus/sykehjem/legekontor: *
|
| I hvilken etasje er vi nå? | I hvilken etasje er vi nå?: * |
| Poeng etasje | Poeng etasje: *
|
| Kommentar | Kommentar: Kommentarer til oppgaveleddet "Orientering". |
| Umiddelbar gjenkalling | Umiddelbar gjenkalling: * |
| Antall presentasjoner | Antall presentasjoner: * 1..3 |
| Ord 1 | Ord 1: * |
| Skår ord 1 | Skår ord 1: *
|
| Ord 2 | Ord 2: * |
| Skår ord 2 | Skår ord 2: *
|
| Ord 3 | Ord 3: * |
| Skår ord 3 | Skår ord 3: *
|
| Kommentar | Kommentar: Kommentarer til oppgaveleddet "Umiddelbar gjenkalling". |
| Hoderegning | Hoderegning: * |
| Tallsvar 1 | Tallsvar 1: Pasienten sitt tallsvar. |
| Tallsvar 2 | Tallsvar 2: Pasienten sitt tallsvar. |
| Tallsvar 3 | Tallsvar 3: Pasienten sitt tallsvar. |
| Tallsvar 4 | Tallsvar 4: Pasienten sitt tallsvar. |
| Tallsvar 5 | Tallsvar 5: Pasienten sitt tallsvar. |
| Trakk fra/la til 1 | Trakk fra/la til 1: Tallet pasienten trakk fra eller la til starttallet for å komme fram til Tallsvar 1. |
| Trakk fra/la til 2 | Trakk fra/la til 2: Tallet pasienten trakk fra eller la til Tallsvar 1 for å komme fram til Tallsvar 2. |
| Trakk fra/la til 3 | Trakk fra/la til 3: Tallet pasienten trakk fra eller la til Tallsvar 2 for å komme fram til Tallsvar 3. |
| Trakk fra/la til 4 | Trakk fra/la til 4: Tallet pasienten trakk fra eller la til Tallsvar 3 for å komme fram til Tallsvar 4. |
| Trakk fra/la til 5 | Trakk fra/la til 5: Tallet pasienten trakk fra eller la til Tallsvar 4 for å komme fram til Tallsvar 5. |
| Skår tall 1 | Skår tall 1: *
|
| Skår tall 2 | Skår tall 2: *
|
| Skår tall 3 | Skår tall 3: *
|
| Skår tall 4 | Skår tall 4: *
|
| Skår tall 5 | Skår tall 5: *
|
| Kommentar | Kommentar: Kommentarer til oppgaveleddet "Hoderegning". |
| Utsatt gjenkalling | Utsatt gjenkalling: * |
| Ord 1 | Ord 1: * |
| Skår ord 1 | Skår ord 1: *
|
| Ord 2 | Ord 2: * |
| Skår ord 2 | Skår ord 2: *
|
| Ord 3 | Ord 3: * |
| Skår ord 3 | Skår ord 3: *
|
| Kommentar | Kommentar: Kommentarer til oppgaveleddet "Utsatt gjenkalling". |
| Språk og praksis | Språk og praksis: * |
| Benevning | Benevning: * |
| Hva heter dette (skje)? | Hva heter dette (skje)?: * |
| Poeng skje | Poeng skje: Benevning av skje fra stimulusark.
|
| Hva heter dette (hammer)? | Hva heter dette (hammer)?: * |
| Poeng hammer | Poeng hammer: Benevning av hammer fra stimulusark.
|
| Fraserepetisjon | Fraserepetisjon: * |
| Gjenta ordrett denne frasen nå: «Aldri annet enn om og men» | Gjenta ordrett denne frasen nå: «Aldri annet enn om og men»: * |
| Poeng fraserepetisjon | Poeng fraserepetisjon: *
|
| Antall presentasjoner | Antall presentasjoner: * 1..3 |
| 3-leddet kommando | 3-leddet kommando: * |
| Tar arket med kun én hånd | Tar arket med kun én hånd: *
|
| Bretter arket på midten kun én gang | Bretter arket på midten kun én gang: *
|
| Gir arket til TL | Gir arket til TL: *
|
| Lesning | Lesning: * |
| Pek på ansiktet ditt | Pek på ansiktet ditt: *
|
| Antall presentasjoner | Antall presentasjoner: * 1..3 |
| Setningsgenerering | Setningsgenerering: * |
| Skriv en meningsfull setning* her | Skriv en meningsfull setning* her: * |
| Poeng setningsgenerering | Poeng setningsgenerering: *
|
| Kommentar | Kommentar: Kommentarer til oppgaveleddet "Språk og praksis". |
| Figurkopiering | Figurkopiering: * |
| Kopier figuren så nøyaktig du kan her | Kopier figuren så nøyaktig du kan her: *
|
| Kommentar | Kommentar: Kommentarer til oppgaveleddet "Figurkopiering". |
| Orientering (oppgave 1–10) | Orientering (oppgave 1–10): Samlet skår for oppgaveleddet "Orientering". 0..10 |
| Umiddelbar gjenkalling (oppgave 11) | Umiddelbar gjenkalling (oppgave 11): Samlet skår for oppgaveleddet "Umiddelbar gjenkalling". 0..3 |
| Hoderegning (oppgave 12) | Hoderegning (oppgave 12): Samlet skår for oppgaveleddet "Hoderegning". 0..5 |
| Utsatt gjenkalling (oppgave 13) | Utsatt gjenkalling (oppgave 13): Samlet skår for oppgaveleddet "Utsatt gjenkalling". 0..3 |
| Språk og praksis (oppgave 14-19) | Språk og praksis (oppgave 14-19): Samlet skår for oppgaveleddet "Språk og praksis". 0..8 |
| Figurkopiering (oppgave 20) | Figurkopiering (oppgave 20): Samlet skår for oppgaveleddet "Figurkopiering". 0..1 |
| Total poengskåre | Total poengskåre: Total poengskår for alle oppgavesettene. 0..30 |
| Vurderer du som TL at samarbeid/motivasjon/testinnsats var uten anmerkning? | Vurderer du som TL at samarbeid/motivasjon/testinnsats var uten anmerkning?: *
|
| Vurderer du som TL at oppmerksomhet/bevissthetsnivå/våkenhet var uten anmerkning? | Vurderer du som TL at oppmerksomhet/bevissthetsnivå/våkenhet var uten anmerkning?: *
|
| Vurderes ikke resultat som valid/gyldig, angi årsak(er): | Vurderes ikke resultat som valid/gyldig, angi årsak(er):: * |
| Merknader (atferd, bruk av pekeark, legemidler [inkl. dårlig legemiddeletterlevelse] som kan påvirke kognitiv funksjon, glemt briller/høreapparat e.l.): | Merknader (atferd, bruk av pekeark, legemidler [inkl. dårlig legemiddeletterlevelse] som kan påvirke kognitiv funksjon, glemt briller/høreapparat e.l.):: * |